Dobre praktyki - Nowoczesne wyposażenie warsztatowe, czyli inwestycja, która się opłaca
Skąd pomysł na zakup profesjonalnej maszyny do wymiany płynu hamulcowego? Pomysł narodził się z potrzeby. Chcieliśmy zoptymalizować pracę, bo tradycyjna wymiana płynu hamulcowego wymagała obsługi dwóch osób. Zakup maszyny poprawił ergonomię czasu pracy. Pozwolił na jednoosobową obsługę, a w tym czasie drugi mechanik może naprawiać inne auta. Czy była to opłacalna decyzja? Zainwestowałem ok. 7000zł na 2 urządzenia do wymiany płynu hamulcowego. Przy używaniu ich przy każdym przeglądzie samochodu, czas zwrotu w moim przypadku wyniósł 3 miesiące. W tej chwili można powiedzieć, że urządzenia już same na siebie zarabiają. Dodatkowo zaoszczędzony czas przekłada się na większe zyski. W jaki sposób zachęca Pan klientów do skorzystania z usługi wymiany płynu hamulcowego? Sprawdzenie płynu hamulcowego to obowiązkowy punkt przy przeglądzie każdego auta, które trafia do mojego warsztatu. Jeśli płyn wymaga wymiany, kontaktujemy się z klientem. Informujemy go o wyniku przeprowadzonej kontroli płynu hamulcowego oraz konieczności jego wymiany. Większość klientów nie neguje mojej decyzji, bo przecież chodzi o ich bezpieczeństwo. Jaki jest koszt wymiany płynu w Pana warsztacie? Pierwsze koło przepompowuje w granicach ok. 0,6-0,7l – a później na każde auto przepompowuje ok. 0.5l, żeby mieć pewność, że płyn został całkowicie wymieniony. Koszt takiej usługi w moim warsztacie to 200 zł brutto już razem z płynem. Czy klienci są zadowoleni z usługi? Staram się nakłaniać moich stałych klientów do przekazywania informacji zwrotnej – czy zauważają różnicę. Część z nich oddzwania i mówi, że czuć wyraźną różnicę w hamowaniu. Myślę, że wpływ na to ma nie tylko wymiana płynu hamulcowego, ale również staranne odpowietrzenie całego układu hamulcowego. W swoich samochodach również wymieniałem płyn hamulcowy i wiem, jak zachowuje się pedał hamulca oraz jak skraca się droga hamowania. Dlatego tym bardziej zachęcam wszystkie warsztaty do kontroli płynu hamulcowego w autach klientów, bo ma to ogromny wpływ na bezpieczeństwo na drodze.
|