Nowość: Ksenonowe lampy wyładowcze

Honda poinformowała, że na europejski rynek wkrótce trafią dwa zupełnie nowe silniki benzynowe z turbodoładowaniem, stworzone zgodnie z zasadami downsizingu. Konstrukcje o pojemności 1.0 i 1.5 litra, oznaczone nazwą VTEC TURBO będą montowane w dziesiątej generacji modelu Civic, który wejdzie do sprzedaży w Europie na początku 2017 roku.
Od wielu już lat w naszym kraju niezwykle popularną formą przeróbki samochodu jest montaż instalacji zasilania alternatywnym paliwem jakim jest gaz skroplony. Decyduje o tym bez wątpienia łatwość adaptacji pojazdu do zasilania takim paliwem i korzyści ekonomiczne, wynikające z eksploatacji tak wyposażonego auta. Boom na montaż instalacji gazowych nie słabnie i z roku na rok przybywa na naszych drogach takich aut.
Mercedes-Benz zaprezentował najnowsze osiągnięcia firmy z dziedziny oświetlenia – reflektory, które staną się standardem w bliższej i nieco dalszej przyszłości. Złożone z 24 diod LED moduły świateł drogowych, stosowane w najnowszym CLS-ie, już niedługo zastąpią zespoły z 84 LED-ami każdy. Zapewnią one jeszcze lepszą jakość światła i wyższy poziom bezpieczeństwa podczas jazdy nocą. W nieco bardziej odległej perspektywie za optymalne oświetlenie drogi w każdy warunkach – i to bez oślepiania innych użytkowników – będą odpowiadać nowoczesne chipy LED-owe z osobno sterowanymi 1024 pikselami.
Mercedes-AMG zaprezentował nowy technologiczny majstersztyk - jednostkę 4.0 V8 biturbo, która w niedalekiej przyszłości trafi pod maskę sportowego modelu GT. Innowacyjny silnik o mocy 510 KM i maksymalnym momencie obrotowym 650 Nm, wyróżnia się lekką konstrukcją i wysoką wydajnością. Maksymalna wartość momentu generowana jest w relatywnie szerokim zakresie od 1750 do 4750 obr./min. Silniki V8 o znakomitych parametrach są od dawna specjalnością zakładów AMG, sportowej marki Mercedes-Benz z siedzibą w Affalterbach, tradycje V-ósemek AMG, sięgające roku 1967 i motoru M100, napędzającego legendarny samochód wyścigowy 300 SEL 6.8 AMG.
Układ rozrządu w samochodach jest jednym z najważniejszych układów, zapewniającym nie tylko prawidłowe sterowanie elementami odpowiedzialnymi za dostarczenie paliwa do silnika czy usunięcie spalin, ale także właściwą synchronizację układu korbowo-tłokowego z układem sterowania zaworami. Brak właściwej synchronizacji może spowodować poważną i kosztowną dla użytkownika awarię układu. Aby praca układu rozrządu była skuteczna, wszystkie elementy muszą pracować pewnie i niezawodnie.
Strona 1 z 3