Philips ColorVision

Nowość firmy Philips - żarówki ColorVision


Żarówka ColorVision zmieni oblicze Twojego samochodu, wprowadzając odrobinę koloru — do wyboru niebieski, zielony, żółty lub fioletowy. Te innowacyjne, kolorowe żarówki samochodowe mają odpowiednie certyfikaty i zostały dopuszczone do ruchu drogowego. Oznacza to, że można zmienić wygląd swojego pojazdu, nie rezygnując z bezpiecznego, białego światła.

Czytaj więcej...

Sprawniej także na gazie

Od około 20 lat na polskim rynku święci triumfy montaż instalacji gazowych w samochodach. Instalacja zasilania samochodu alternatywnym paliwem, jakim jest gaz skroplony, stała się popularna ze względu na łatwość adaptacji i korzyści ekonomiczne wynikające z eksploatacji pojazdu w nią wyposażonego.
Do zasilania stosuje się dwa typy gazu: sprężony gaz ziemny, oznaczony w skrócie CNG oraz mieszankę gazów propan i butan, czyli LPG. Przy czym znacznie popularniejszy jest drugi typ instalacji, przede wszystkim ze względu na sposób przechowywania gazu w zbiornikach w samochodzie oraz znacznie lepiej  rozwiniętą infrastrukturę  stacji tankowania gazem LPG. 
Instalacje gazowe  są  używane do zasilania praktycznie wszystkich  typów silników spalinowych, począwszy od silników o zapłonie samoczynnym w autobusach, dużych samochodach ciężarowych, jednostkach pływających czy maszynach a skończywszy na popularniejszych silnikach o zapłonie  iskrowym stosowanych w motorowerach, samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, wózkach widłowych  czy łodziach.
 

Czytaj więcej...

Nowy silnik Opla

Podczas wrześniowych Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie światową premierę będzie miała nowa, trzycylindrowa jednostka napędowa Opla. Jak zapewnia producent, nowy benzynowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,0 litra nie tylko jest przyjazny dla środowiska, lecz także wyznacza nowe standardy w zakresie kultury pracy silników trzycylindrowych.
 
Opel deklaruje, iż premierowa konstrukcja uzyskuje lepsze wyniki w dziedzinie wytwarzanego hałasu i generowanych drgań niż wiele modeli czterocylindrowych!
 
Silnik 1.0 SIDI Turbo (z ang. Spark Ignition Direct Injection — zapłon iskrowy, bezpośredni wtrysk) uzyskuje ze swej skromnej pojemności moc 115 KM (85 kW), a wartość jego wynoszącego 166 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępna jest w relatywnie szerokim zakresie prędkości obrotowej silnika (1800-4700 obr/min).
 

Czytaj więcej...

Dwa słowa o silnikach z systemem Common Rail

Koniec lat 90-tych XX wieku stał się początkiem nowej ery dla silników wysokoprężnych.  W roku 1997 grupa Fiata po raz pierwszy zastosowała silnik wysokoprężny z systemem wtrysku Common Rail. Pierwsze jednostki napędowe wyposażone w ten układ nosiły oznaczenie JTD. Na dzień dzisiejszy, po upływie nieco ponad dekady, na rynkach wysokorozwiniętych, system CR właściwie niemal całkowicie wyparł inne konstrukcje układów paliwowych.
 
Nawet koncern VW AG po ponad 10 latach stosowania jednostek napędowych, opartych na pompowtryskiwaczach, cieszących się ogromna popularnością, wycofał się z dalszej produkcji tego systemu, dołączając do panującego trendu.
 

Czytaj więcej...

Lżejsze fotele - Opel Astra OPC

Nowe sportowe coupe - Opel Astra OPC, którego premiera miała miejsce w marcu 2012 podczas salonu samochodowego w Genewie, otrzymał fotele wykonane z termoplastycznego laminatu wzmocnionego włóknem ciągłym. To pierwszy na świecie taki fotel produkowany na masową skalę. Tworzywa wykorzystywane przy tej produkcji to poliamidy z grupy produktów firmy BASF Ultramid®. Fotele są o 45% lżejsze w porównaniu do wcześniej stosowanych.

Laminaty termoplastyczne wzmocnione włóknem ciągłym, zwane również kompozytami, są zbudowane na zasadzie tkaniny impregnowanej tworzywem sztucznym przetworzonej do formy laminatu. Służą one do wzmocnienia elementów wykonanych z tworzywa, które muszą być w szczególności lekkie, a przy tym zachowywać najlepsze właściwości.
 

Czytaj więcej...

LED matrix technology

Opel rozwija technologię oświetlenia diodowego. Ostatnim efektem prac producenta jest nowy inteligentny system przednich reflektorów zwiększający bezpieczeństwo w czasie jazdy po zmroku. System wykorzystuje intensywny promień światła z reflektorów, który w bardzo szybki sposób dostosowuje się do sytuacji na drodze. W ten sposób część diod automatycznie rozświetla się lub gasi. Jak to działa?
Lampy współdziałają z przednią kamerą umiejscowioną pomiędzy przednią szybą a lusterkiem. Jeśli czujniki kamery wykryją światło nadchodzące z naprzeciwka odpowiedni obszar reflektorów zostaje całkowicie przygaszony nie oślepiając zbliżającego się kierowcy, a pozostała część drogi pozostaje jasno oświetlona.
 
Taki system pozwala jednocześnie na bezpieczniejszą i bardziej komfortową jazdę w nocy.
 

Czytaj więcej...

Więcej artykułów…

  1. Dyrektywa GVO - cóż to takiego?