Większy i bardziej muskularny – nowy MINI Countryman

MINI Countryman

MINI zaprezentowało drugą generację produkowanego przez siebie crossovera, czyli modelu Countryman.



Nowy Countryman urósł 200 mm wzdłuż, 30 mm wszerz, a rozstaw osi powiększono o 75 mm, dzięki czemu śmiało można kwalifikować go jako małego SUV-a. Producent zapewnia, że dzięki zwiększeniu wymiarów auta również w środku wygospodarowano więcej miejsca dla podróżujących. Oraz bagażu – przestrzeń pod opcjonalnie elektrycznie otwieraną tylną klapą zwiększyła się do 450 litrów i 1309 litrów wtedy, gdy oparcia tylnych siedzeń zostaną złożone.

Z zewnątrz na pewno rozpoznacie, że nowe MINI to MINI. Oraz że to Countryman. Oczywiście, zmieniło się kilka detali, ale nadal bez pudła można określić markę i model. W środku auto dzieli większość wystroju z aktualnie oferowanymi modelami, włączając w to duży ekran dotykowy na konsoli centralnej.

Druga generacja Countrymana będzie pierwszą hybrydą plug-in MINI. Hybrydowa wersja nazywać się będzie Cooper S E Countryman ALL4 i odziedziczy napęd z BMW 225xe, czyli trzycylindrową jednostkę konwencjonalną o pojemności 1,5 litra i mocy 136 KM napędzającą przednie koła za pomocą sześciobiegowego automatu zestawioną z elektrycznym 88-konnym silnikiem napędzającym tylną oś. Całość produkuje 224 KM, 385 Nm maksymalnego momentu obrotowego i zapewnia możliwość jazdy z prędkością 125 km/h tylko dzięki elektryczności oraz zużycie paliwa na poziomie 2,1 litra na 100 kilometrów (oczywiście to dane deklarowane przez producenta…). Na samym prądzie można według zapewnień BMW przejechać do 40 kilometrów.

Oczywiście hybryda to nie jedyna opcja silnikowa. Auto będzie oferowane z szeregiem standardowych motorów do wyboru. W salonach znajdziecie trzycylindrowy silnik benzynowy 1,5 rozwijający 136 KM i 220 Nm, czterocylindrowego benzyniaka o pojemności dwóch litrów i mocy 192 KM (280 Nm) oraz diesla 2.0 R4 dostępnego w dwóch wariantach: 150 I 190 KM (odpowiednio 330 I 400 Nm). Standardowo wersje benzynowe będą napędzane sześciobiegową przekładnią manualną, sześciobiegowa przekładnia automatyczna dostępna będzie dla wersji Cooper. Natomiast ośmiostopniowy automat jest standardem dla mocnego diesla oraz opcjonalny dla Coopera S oraz Coopera D. Napęd na cztery koła można zamówić do każdej wersji.

Póki co producent milczy na temat wersji Works…

Tags: mini Countryman , Countryman , Countryman 2017