Alfa też ma SUV-a – oto Stelvio

Alfa Stelvio

Długo oczekiwany SUV włoskiej marki oficjalnie nadjechał tuż przed oficjalną premierą podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles.




Stelvio konstrukcyjnie bazuje na modelu Giulia. Ale nie tylko – to, co najważniejsze, czyli najmocniejsza wersja silnikowa również została zaczerpnięta z Giulii, a konkretnie z wersji Quadrifoglio. Podobnie jak w szybkim sedanie, również w Stelvio jednostka V6 o pojemności 2,9 litra będzie generować 510 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd na cztery koła przeniesie automatyczna, ośmiobiegowa przekładnia. Za wyhamowanie z dużych prędkości będą odpowiadać potężne hamulce Brembo z węglowo-ceramicznymi tarczami.

Mniej ekscytujące wersje benzynowe mają być napędzane dwulitrowymi, czterocylindrowymi silnikami turbo, również korzystać z napędu na cztery koła i ośmiobiegowego automatu. W ofercie pojawią się również wersje wysokoprężne. Alfa Romeo Stelvio otrzyma także system Chassis Domain Controller i znany od dłuższego czasu DNA (w wersji Quadrifoglio DNA Pro), które będą dbały o to, ile mocy ma być w danym momencie przekazywane na koła. Ponadto dla wszystkich wersji silnikowych dostępne będą trzy tryby jazdy: Natural, Dynamic i Advanced Efficiency, a Quadrifoglio dodatkowo ma czwarty, nazwany bez ogródek trybem Race.

Wizualnie Alfa Romeo Stelvio wygląda tak, jak można było tego przypuszczać – styliści garściami czerpali z tego, co dobre, czyli z modelu Giulia. Podobieństwa widać zwłaszcza od frontu, gdzie osadzono bliźniacze do Giulii klosze lamp, tradycyjny dla marki grill i duże wloty powietrza. Z tyłu Stelvio wyróżnia się czterema końcówkami układu wydechowego, dyfuzorem i dyskretnym spojlerem na szczycie klapy bagażnika.

Tags: alfa romeo , stelvio , alfa stelvio , suv