Nowa Fiesta w czterech smakach

Ford chwali się, że najnowsza generacja Fiesty to najbardziej zaawansowany technologicznie mały samochód na świecie. Tego nie jesteśmy w stanie zweryfikować, ale lista tego, co jest dla nowego malucha segmentu B dostępne może zrobić na niejednym wrażenie.
Zresztą sami zobaczcie, co Ford przygotował przy okazji premiery najnowszej Fiesty. Technologie wsparcia kierowcy oparto na dwóch kamerach, trzech radarach i 12 czujnikach ultradźwiękowych, które współpracując ze sobą monitorują teren obejmujący wszystko wokół samochodu oraz drogę na dystansie do 130 metrów przed nim. Fiesta to pierwszy Ford z rozszerzoną funkcjonalnością systemu zapobiegającemu kolizjom Pre-Collision Assist z rozpoznawaniem pieszych Pedestrian Detection, zdolnym przy wykorzystaniu światła lamp głównych wykrywać ludzi w pobliżu drogi przed samochodem lub mogących wtargnąć na jezdnię. System ma redukować ryzyko i skutki zderzeń oraz zapobiegać kolizjom. Pojawiła się w Fieście także funkcjonalność parkowania Ford Active Park Assist, która pomaga znaleźć miejsce parkingowe i automatycznie zaparkować w nim prostopadle lub równolegle. Co istotne – gdy kierowca nie reaguje, auto może zacząć proces hamowania automatycznie.
Opcjonalnie dostępny będzie także system rozpoznawania znaków drogowych czy automatyczna regulacja zasięgu lamp głównych. Lista technologii dbających o bezpieczeństwo jest naprawdę długa: Cross Traffic Alert, które ostrzega kierowcę podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego o zbliżających się innych pojazdach, adaptacyjny tempomat, regulowany ogranicznik prędkości, nadzór nad martwym kątem lusterek, wskaźnik odstępu, ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy, wsparcie utrzymania pasa ruchu i ostrzeżenie o ryzyku kolizji czołowej. Jeśli chodzi o komfort, dostępny będzie panoramiczny dach, system audio Bang&Olufsen o mocy 675 Watt oraz system łączności multimedialnej SYNC 3 z 8-calowym, dotykowym ekranem i cyfrowym radiem DAB.
To oczywiście nie koniec nowości – producent standardowo mówi o poprawionych materiałach wykończeniowych, ergonomii, wyciszeniu i sztywności nadwozia, ale także większym prześwicie i lepszym komforcie jazdy. Model ma być dostępny w kilku standardowych odmianach, którą wieńczy bogata wersja Titanium. Poza nią dostępna jest także usportowiona opcja ST-Line, luksusowa Vignale oraz uterenowiona Fiesta Active przywodząca na myśl choćby Volkswagena Cross Polo. Jeśli chodzi o gamę jednostek napędowych, dostępny będzie Diesel 1,5 TDCi o mocy 85 lub 120 KM oraz wolnossący motor 1,1 litra rozwijający 75 lub 85 KM i litrowy EcoBoost generujący 100, 125 bądź 140 KM. Standardowo dla silnika 1,1 będzie dostępna pięciobiegowa przekładnia manualna, do silnika wysokoprężnego oraz turbodoładowanej benzyny przewidziano skrzynię sześciostopniową. Jednostki EcoBoost mają korzystać z technologii w system dezaktywacji jednego z cylindrów.
https://www.okserwis.pl/news/motonews/974-nowa-fiesta-w-czterech-smakach#sigProGalleriadc1e8d0ef4