NISSAN MICRA 1.2 TEKNA – po japońsku poprawna

W internetowych testach Nowy Nissan Micra często zdobywa przeciętne noty. Niektórzy dziennikarze otwarcie go ganią, większość zachowuje wobec niego dystans i wykazuje ambiwalentny stosunek, jest też oczywiście grupa, która otwarcie chwali to zgrabne miejskie autko. Dzięki uprzejmości Polskiego Oddziału marki Nissan, mogliśmy na własnej skórze przekonać się, ile warta jest nowa Micra i zdecydować, do której grupy chcemy należeć. 

 
 

Czytaj więcej...

SKODA OCTAVIA III - nowe wcielenie sukcesu

 

Najnowsza odsłona Skody Octavii nie zaskakuje nas niczym, jest podobna do poprzedniczek tylko trochę nowsza, a w ogóle będą nią jeździć tylko emeryci i przedstawiciele handlowi i co gorsza „to samochód z kurą na masce”. Koniec testu…
 
…czy czują się Państwo usatysfakcjonowani po przeczytaniu takiego „testu”? Nie? Ja też nie! Dlatego do testu najnowszej Skody Octavii III generacji, podszedłem bez uprzedzeń pochodzących z internetowych stereotypów, po prostu „robiąc swoje” czyli starając się jak najrzetelniej określić wszelkie wady i zalety tego samochodu. Zupełnie jak Skoda, która od lat „robi swoje” i nie przejmując się krytyką osób uznających markę za nudną czy nieciekawą, rok w rok zagarnia podium w zakresie wyników sprzedaży swoich samochodów.
Czy nowy model ma szanse zdeklasować swojego poprzednika i osiągnąć jeszcze większy sukces rynkowy?
 

Czytaj więcej...

Dacia Logan – miłość od drugiego wejrzenia

Pierwsza odsłona Logana, witana była na europejskim rynku z dużą rezerwą. Nikt nie spodziewał się, jak wielki potencjał kryje w sobie ten niepozorny rodzinny sedan.
Samochód nie powalał na kolana stylistyką, użytymi materiałami czy jakością wykonania, zamiast tego jednak oferował wszystkie podstawowe udogodnienia niezbędne do przemieszczania się z punktu A do punktu B w akceptowalnym wizualnie opakowaniu a to wszystko, okraszone było bardzo niską ceną zakupu i relatywnie dobrymi warunkami gwarancji. 
Pierwsi na Dacii poznali się praktyczni w swej naturze Niemcy, upatrując chyba w Loganie godnego następcy dla niezapomnianego VW „Garbusa”, a później to już jakoś poszło…
Pierwsza generacja Logana przetrwała w produkcji 8 lat, ciesząc się niesłabnącym zainteresowaniem nabywców. Czy debiutujący na polskim rynku w 2013 roku następca ma szansę powtórzyć rynkowy sukces swojego poprzednika?
 

Czytaj więcej...

Alfa Romeo Giulietta QV – nieposkromiona złośnica

Alfa Romeo Giulietta  QV to diabeł wcielony. Podoba się kobietom, wzdychają do niej mężczyźni. 
Każdy zagorzały fan motoryzacji, zbliżając się do kuszącej czerwienią nadwozia i dumnie prezentującej 18 calowe aluminiowe felgi, których wzór przypomina wirującą turbinę, Giulietty QV musi, po prostu musi, poczuć szybsze bicie serca na widok symbolu w kształcie zielonej czterolistnej koniczynki połyskującego na przednim błotniku… 

Ten niepozorny znaczek zwiastuje adrenalinę i kłopoty, duże kłopoty. Kto choć raz przejedzie się tą piekielną maszyną z narowistym sercem, zapragnie z całych sił ja mieć. 

Czytaj więcej...

AUDI A3 Limousine – pierwsza jazda

Na początku września, dzięki uprzejmości warszawskiego dealera samochodów Audi i Volkswagen, firmy Szewczyk Auto, zostaliśmy zaproszeni na premierową prezentację nowego modelu Audi – A3 w wersji limuzyna. Prezentacja dla niewielkiej grupy uczestników – klientów kluczowych firmy Szewczyk Auto, została przygotowana w urokliwym Hotelu & SPA „Młyn Klekotki”, w samym sercu polskiej „krainy 1000 jezior”.
 
Pierwszego wieczora na zaproszonych gości czekała prezentacja multimedialna nowego modelu, prowadzona przez Pana Ryszarda Czubałę – Koordynatora sprzedaży flotowej AUDI, wspomaganego przez kolegów z VW Group oraz pracowników Szewczyk Auto. 
 
Podczas prezentacji, przedstawiono nam najważniejsze zalety nowego auta z zakresu jego rozwiązań technologicznych i oferowanego wyposażenia, zostaliśmy także poinformowani o najważniejszej kwestii – cenach modelu ustalonych dla polskiego rynku. 
Po prezentacji multimedialnej na uczestników czekała wykwintna kolacja a po kolacji, dyplomowany piwowar opowiedział nam wiele ciekawostek „ze świata piwa”, zwieńczając swą opowieść zaproszeniem na degustację znakomitego, belgijskiego piwa Liefmans cuvee brut.
 

Czytaj więcej...

Peugeot 301 – najlepszy z rodzinnych sedanów?

Europejski klient, chcąc wybrać prosty konstrukcyjnie, tani i pakowny samochód z "klasycznym" typem nadwozia, wielkiego wyboru właściwie nie ma. O ile w Ameryce Południowej małe sedany to chyba szczyt marzeń obywateli wszystkich stanów, o tyle europejczycy podchodzą do tego zjawiska z pewną rezerwą.

Nie zmienia to jednak faktu, że przeciętny obywatel, chcący dokonać takiego zakupu, może wybierać pośród kilku modeli różnych producentów. Jedną z najświeższych propozycji w tym segmencie jest nowy Peugeot 301, którego mieliśmy okazję przetestować dzięki uprzejmości Peugeot Polska.

Czytaj więcej...

VW up! – powrót do korzeni?

Bez wątpienia najbardziej rozpoznawalnym modelem Volkswagena jest poczciwy „Garbus”. Niezwykle ceniony przez kilka pokoleń kierowców za swoją solidność i prostotę konstrukcji, która pozwalała naprawić prawie wszystko w aucie niemal każdemu i w każdych warunkach. W latach 60-tych czy 70-tych konkurenci, czy nawet sam koncern VW, oferowali znacznie nowocześniejsze i lepiej wyposażone modele, mimo tego jednak, poczciwy „Garbus” cieszył się niesłabnącym zainteresowaniem, oferując relatywnie niską awaryjność i niskie koszty eksploatacji.
 
W ostatniej dekadzie koncern VW zaczął jakby zapominać o swojej przeszłości, oferując coraz bardziej naszpikowane nowinkami pojazdy, których wysoka awaryjność zaczęła kłaść się cieniem na nieskażoną dotąd renomę tej solidnej marki.
 
Czy nowy up! jest zwiastunem powrotu Volkswagena do starych, dobrych standardów?
 

Czytaj więcej...