60 lat Citroëna DS!

Zakończony wczoraj, adresowany do pasjonatów kultowych samochodów międzynarodowy salon Rétromobile stanowił dla marki DS doskonałą okazję do uczczenia 60-tej rocznicy wprowadzenia na rynek legendarnej „Bogini” - Citroëna DS. Z tej okazji powstała niedawno marka DS., zaprezentowała kolekcję wyjątkowych egzemplarzy historycznego modelu DS, którego premiera miała miejsce 60 lat temu z okazji paryskiego salonu samochodowego.
 
Dzięki zaangażowaniu kolekcjonerów udało się zgromadzić na wystawie pięć wyjątkowych modeli. Zwiedzający mogli zapoznać się z nadzwyczajnym dziedzictwem, które stanowi obecnie inspirację marki DS:
  • DS 19 z 1959 roku, zaprezentowanym w swojej oryginalnej konfiguracji. Szaro-różowa karoseria z dachem w odcieniu głębokiego fioletu z wnętrzem w tonacji królewskiego błękitu. Model przeznaczony na eksport do Niemiec wyróżniał się deską rozdzielczą z termometrem wskazującym temperaturę silnika oraz posiadał radioodbiornik FM/LW.
  • DS 21 Cabriolet z 1968 roku, wyposażonym w sterowaną hydraulicznie skrzynię biegów. Wyjątkowo staranne wykończenie samochodu o czystej, smukłej sylwetce przykuwającą uwagę czerwoną skórzaną tapicerkę kontrastującą z bielą Carrare karoserii i czarnym płótnem otwieranego dachu.
  • luksusowy model DS 20 Pallas z 1973 roku ze skórzanymi obiciami w odcieniu tabaczkowym, karoserią w tonacji beżu Tholonet, przyciemnianymi szybami i otwieranym dachem. Samochód posiadał 4-przełożeniową, synchronizowaną, sterowaną hydraulicznie skrzynię biegów oraz silnik o pojemności 1985 cm3.
  • SM w wersji Coupé z 1971 roku, który należał do Jego Wysokości Króla Maroka Hassana II. Model metalik w kolorze piaskowym zwracał uwagę specjalnymi tablicami rejestracyjnymi, tapicerką z naturalnej skóry, klimatyzacją, radioodbiornikiem hi-fi Continental Edison montowanym w tego rodzaju modelach, barwionymi szybami i światłami przeciwmgielnymi. Samochód był napędzany silnikiem V6 Maserati.
  • SM w wersji Coupé z 1972, z pierwszej ręki. Brązowa karoseria Scarabée i skórzane obicia w płowym odcieniu. Hydrauliczne zawieszenie z regulacją prześwitu na wzór DS zostało wzbogacone w innowacyjny układ wspomagania o zmiennej sile w zależności od prędkości (DIRAVI), który zapewnia odczuwalną przyjemność jazdy.
Oczywiście na stoisku nie zabrakło DS 3 CABRIO ULTRA PRESTIGE - dumnego spadkobiercy pierwowzoru DS oraz awangardowego SM.

 

Archiwum Strefy Klasyki