Twój zakup kontrolowany z O.K. Serwis

 

Chcesz kupić używany samochód? Nie jesteś jednak w stanie sam sprawdzić historii pojazdu, wykryć różnego rodzaju napraw, czy ocenić, w jaki sposób i gdzie było eksploatowane? Koniecznie przyjedź do warsztatu O.K. SERWIS. Nasi specjaliści pomogą zminimalizować ryzyko zakupu auta, w którym czają się ukryte wady. Nowa usługa O.K. Serwis jest godna zaufania! Możesz z niej skorzystać już dziś!

„Kontrola przed zakupem” – nowa usługa w sieci O.K. Serwis

Dzięki profesjonalnym i wykwalifikowanym mechanikom z warsztatów O.K. Serwis zakup używanego samochodu przestanie być loterią. W warsztatach O.K. Serwis sprawdzimy stan techniczny samochodu przed zakupem. W cenie 200 zł otrzymasz kompleksowe badanie auta i pewność, że dokonałeś właściwego wyboru.

Szczegóły nowej usługi „Kontrola przed zakupem”

Dwa warianty usługi:      

Optymalny - 200 zł brutto.

Kontrola pojazdu zawierająca wszystkie najistotniejsze punkty kontrolne, zakończona przekazaniem raportu w postaci listy kontrolnej i wyceną naprawy wykrytych usterek. Nasi mechanicy sprawdzą:

  1. Dokumenty pojazdu
    • Sprawdzimy zgodność nr VIN i nr rejestracyjnego z dowodem rejestracyjnym
    • Jeżeli pojazd jest wyposażony w instalację LPG lub hak holowniczy sprawdzimy czy zostało to odnotowane w dowodzie rejestracyjnym
    • Na podstawie danych z dowodu rejestracyjnego sprawdzimy historię oraz przebieg pojazdu w bazie CEPiK
  1. Nadwozie
    • Ogólne wrażenia – wgniecenia, różnice w odcieniach lakieru, itp.
    • Szczeliny – sprawdzimy czy wszystkie szczeliny nadwozia są jednakowe i równe.
    • Lakier – do jego skontrolowania użyjemy profesjonalnego miernika do lakieru. Wynik fabryczny to ok. 80-120 μm. Jeśli element był jedynie lakierowany, miernik pokaże ok. 150-190 μm. Większe wartości mogą świadczyć o tym, że w ruch poszła także zaprawa szpachlowa.
    • Rdza – skontrolujemy zwłaszcza progi, podwozie, dolną część drzwi, podłogę bagażnika oraz nadkola - to najczęstsze ogniska korozji.
    • Szyby – sprawdzimy, czy nie posiadają rys i odprysków. Oznaczenia na szybach podpowiedzą nam zaś, czy wszystkie pochodzą z tego samego roku i nie były nigdy wymieniane.
    • Lampy – ocenimy czy są równo zamontowane. Przy okazji sprawdzimy, czy lampy nie są zmatowione lub wypalone.
    • Ogumienie – nierównomiernie zużyte ogumienie może być sygnałem, że samochody mają coś nie tak z geometrią. Powodem może być brak ustawienia zbieżności, ale i nieumiejętna naprawa powypadkowa.
    • Felgi – sprawdzimy, czy nie ma na nich pęknięcia oraz czy są odpowiednio dopasowane do pojazdu.
    • Drzwi – powinny zamykać się delikatnie i gładko oraz pracować bez oporów.
    • Zamki – sprawdzimy, czy centralny zamek obsługuje wszystkie drzwi (oraz bagażnik).
  2. Komora silnika
    • Czystość – sprawdzimy wycieki. Nadmierna czystość komory silnika może być próbą zatuszowania wycieków.
    • Olej – sprawdzimy poziom, ocenimy wygląd oleju. Na podstawie informacji od sprzedającego odnotuj datę ostatniej wymiany i rodzaj użytego oleju.
    • Płyn chłodniczy – sprawdzimy poziom i wygląd płynu. Przy użyciu glikometru ocenimy temperaturę zamarzania płynu.
    • Paski – ocenimy stan paska wielorowkowego (przetarcia, pęknięcia, zabrudzenia, napięcie). Zwróć uwagę czy pasek przebiega przez wszystkie elementy, które powinien napędzać. W razie wątpliwości zweryfikuj układ paska z danymi zawartymi w Inter-Data. Jeżeli to możliwe ocenimy stan paska rozrządu.
    • Kielichy – sprawdzimy stan kielichów kolumn McPhersona pod kątem korozji oraz stanu górnych mocowań.
    • Akumulator – sprawdzimy stan naładowania, prąd ładowania i pobór prądu podczas rozruchu używając testera akumulatora.
  3. Wnętrze
    • Ocenimy stan foteli, kierownicy, pedałów oraz gałki zmiany biegów w porównaniu do deklarowanego przebiegu pojazdu
    • Kierownica – kolor kierownicy odbiegający od reszty kokpitu może świadczyć o tym, że została wymieniona np. po wybuchu poduszki powietrznej
    • Radio – sprawdzimy czy działają wszystkie głośniki
    • Klakson – sprawdzimy działanie sygnału dźwiękowego
    • Sterowanie fotelami – jeżeli pojazd jest wyposażony w elektrycznie sterowane fotele sprawdzimy działanie wszystkich ustawień
    • Podnoszenie szyb – sprawdzimy działanie podnośników wszystkich szyb
    • Nawiewy i klimatyzacja – sprawdzimy skuteczność działania klimatyzacji używając termometru. Ocenimy również zapach wydobywający się z nawiewów.
    • Oświetlenie – sprawdzimy działanie oświetlenia wskaźników, przycisków oraz wnętrza kabiny i bagażnika
    • Kontrolki – sprawdzimy czy wszystkie kontrolki gasną w porę i we właściwej kolejności.
    • Wilgoć – ocenimy zawilgocenie wnętrza, sprawdzimy jak wygląda wykładzina pod dywanikami.
    • Lusterka – sprawdzimy działanie regulacji lusterek zewnętrznych i w miarę możliwości ogrzewanie
    • Ogrzewanie szyb – sprawdzimy działanie ogrzewania szyby tylnej i przedniej
    • Systemy – sprawdzimy działanie każdego systemu wyposażenia pojazdu
    • Błędy diagnostyczne – odczytamy przy użyciu testera diagnostycznego błędy sterowników
  4. Podwozie
    • Układ kierowniczy – sprawdzimy luzy na wszystkich elementach układy kierowniczego (drążki, końcówki), ocenimy stan osłon gumowych maglownicy i wycieki
    • Zawieszenie – sprawdzimy luzy na wszystkich elementach zawieszenia oraz stan osłon gumowych połączeń kulowych
    • Amortyzacja – sprawdzimy wzrokowo stan osłon przeciwpyłowych i odbojów amortyzatorów, ocenimy wycieki z amortyzatorów, sprawdzimy stan sprężyn pod kątem pęknięć i korozji
    • Układ napędowy – ocenimy wzrokowo stan osłon gumowych przegubów
    • Układ wydechowy – sprawdzimy stan elementów zawieszenia układów wydechowego oraz stan rur, tłumików oraz złącza elastycznego pod kątem szczelności i korozji
    • Układ hamulcowy – sprawdzimy stan zużycia tarcz i klocków hamulcowych pod kątem grubości i korozji. Ocenimy stan metalowych i gumowych przewodów hamulcowych.
    • Podłoga i podłużnice – ocenimy stan pod kątem korozji i śladów wcześniejszych napraw

 Rozszerzony

Kontrola pojazdu zawierająca wszystkie punkty kontrolne z pakietu Optymalnego rozszerzona o dodatkowe usługi w zależności od wyposażenia warsztatu. O szczegóły zapytaj w wybranym przez Ciebie warsztacie O.K. Serwis.

 

Lista warsztatów, które świadczą usługę znajduje się tutaj

Kontrolę samochodu możesz wykonać w warsztatach O.K. Serwis w całym kraju. Dzięki temu, planując zakup samochodu poza miejscem zamieszkania, możesz w łatwy sposób wyszukać warsztat godny zaufania i z wyprzedzeniem umówić wizytę. Unikasz w ten sposób dodatkowego stresu związanego z poszukiwaniem mechanika w nieznanym mieście. Dzięki temu zasięg poszukiwań wymarzonego samochodu rośnie! A Ty masz większe szanse na znalezienie odpowiedniego samochodu.

 
 

O.K. Serwis w „Zakupie kontrolowanym”

 




Eksperci z O.K. Serwis doradzają  klientom na antenie TVN Turbo w programie „Zakup kontrolowany”. Kolejną odsłonę ich porad można będzie zobaczyć w październiku i listopadzie 2019 r. Nasi specjaliści z O.K. Serwis wraz z Adamem Kornackim wystąpią w edycji jesiennej w sześciu odcinkach „Zakupu kontrolowanego”. To z jakimi autami mieli do czynienia nasi mechanicy, jakie sekrety i usterki odkryli podczas kontroli można zobaczyć w poniżej podanych odcinkach programu.
 
nr odcinka emisja/premierowa powtórki
5 05.10.2019 06.10 (22:45)
09.10 (21:00)
11.10 (13:45)
6 12.10.2019 13.10 (22:45)
16.10 (21:00)
18.10 (13:45)
7 19.10.2019 20.10 (22:45)
23.10 (21:00)
25.10 (13:45)
10 09.11.2019 10.11 (22:45)
13.11 (21:00)
15.11 (13:45)
11 16.11.2019 17.11 (22:45)
20.11 (21:00)
22.11 (13:45)
12 23.11.2019 24.11 (22:45)
27.11 (21:00)
29.11 (13:45)
 

Nasz udział w programie potwierdza, że O.K. Serwis to warsztaty godne zaufania, w których kompleksowo sprawdzisz samochód przed zakupem.

O naszej nowej usłudze sprawdzenia samochodu przed zakupem czytaj tutaj

 

Łada dała radę!

O.K. Serwis wspierał podróżników w wyprawie starą Ładą po Ukrainie i Mołdawii.

Na początku maja b.r. Dawid Białowąs, podróżnik i bloger, na co dzień motorniczy w Tramwajach Warszawskich wraz ze swoją dziewczyną Kasią wyruszyli w 16-dniową podróż po Mołdawii i Ukrainie. Kompanem ich wyprawy była 33-letnia Łada „czwóreczka”.

Przed długą i męczącą trasą trzeba było sprawdzić stan techniczny auta. Z pomocą przyszli mechanicy z O.K. Serwis Picar ze Stanisławowa. Wymienili olej w silniku i skrzyni, usunęli wycieki płynu hamulcowego i oleju z bloku silnika oraz założyli nowy gaźnik. Po wszystkim Łada pojechała na stację diagnostyczną i oficjalnie przeszła wnikliwy przegląd.– Pomysł samochodowej podróży na wschód nie był nowy. Kilka lat temu robiliśmy już z kolegami objazdówkę Ładą 2107. Dojechaliśmy na Krym i do Donbasu. Tym razem jadę Ładą 2104 (tzw. czwóreczką) z moją dziewczyną Kasią –– mówił przed wyjazdem Dawid.

 

„Plan jest taki, że nie ma żadnego planu”

Motywem przewodnim wyjazdu było dotarcie do Naddniestrzańskiej Republiki Mołdawskiej – państwa nieuznawanego na arenie międzynarodowej, które od 1992 roku, po konflikcie zbrojnym z Mołdawią, stanowi samodzielny organizm ochoczo wspierany przez Rosję. Stąd na niewielkim obszarze (kraj ma ok. 200 kilometrów długości i 12-15 szerokości) nad Dniestrem mówi się przede wszystkim po rosyjsku, a place i główne ulice miast zdobią sierpy i młoty oraz pomniki Lenina.
Nasi podróżnicy ustalili przed podróżą kilka miejsc, które chcieliby odwiedzić. Nocowali pod namiotem, aby nie być związanym z miejscem, do którego trzeba dotrzeć o określonej porze. Poza Naddniestrzem, odwiedzili Wilkowo zwane „ukraińską Wenecją”, Odessę, Kijów, Czarnobyl, Prypeć i wiele innych miejscowości.

Fatalne drogi

Ukraińskie drogi nie bez powodu mają złą opinię. Jazda „wężykiem” po resztkach asfaltu jest tu na porządku dziennym (szczególnie pod drogach wojewódzkich). Choć drogi są szerokie, często nawierzchni nie starcza na swobodne minięcie się dwóch aut. Nasi podróżnicy nie spodziewali się, że może być aż tak źle! Już drugiego dnia podróży w Ładzie urwała się końcówka tłumika – Szczęście w nieszczęściu – nie poszła cała rura spod samochodu, odprowadzająca spaliny od silnika (tzw. „portki”), a sama końcówka. Doraźnie wystarczyło przyczepić ją na „trytytki” i można było jechać do najbliższego mechanika – wspominał po powrocie Dawid. Finalnie „prowizorka” przejechała jeszcze 2000 km, a tłumik zespawany został w Kijowie.
Poza nim, w warsztacie naprawiono także felgi (trzy z czterech stały się w pewnym momencie kwadratowe) oraz koło, z którego uchodziło powietrze. Nie było żadnych obaw. Łada „mogła poczuć się jak u siebie”, bo jest to nadal popularne auto na ukraińskich drogach i każdy tutejszy mechanik potrafi je naprawić.

Łada dała radę !

Pełni wspomnień i bogatsi o nowe doświadczenia, po przeszło dwóch tygodniach, Kasia i Dawid wrócili do domu. Pokonali łącznie ok. 4000 km. Ich Łada ponownie została zaproszona na wizytę do warsztatu. Mechanicy sprawdzili m.in. przednie i tylne zawieszenie, napędy, wycieki, ogumienie, hamulce, luzy i łożyska. – Można śmiało powiedzieć, że Łada dała radę  – mówi Łukasz Pisarczyk, właściciel warsztatu O.K. Serwis Picar. Do zrobienia jest tylko przednia felga, która została skrzywiona.

Więcej na temat tej i innych podróży Dawida znajdziecie na jego blogu www.gdzielosponiesie.pl oraz funpage'u Gdzie Los Poniesie.

 

O.K. Bike

Moda na zdrowy tryb życia wciąż trwa. Ludzie chcą dbać o środowisko, być Eko i żyć zdrowo. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, w 2014 roku powstał pomysł wprowadzenia rowerów zastępczych do warsztatów należących do sieci O.K. Serwis.

Byliśmy pionierami, proponując takie rozwiązanie. Spotkało się ono z dużym zainteresowaniem zarówno ze strony warsztatów, które chciały uczestniczyć w projekcie, jak również ze strony klientów, którzy chętnie wypożyczali rowery na czas naprawy swoich aut.
Rowery, które oferujemy, produkowane są przez polską firmę z Bydgoszczy. Mają 28 calowe koła i typowo miejską geometrię ramy. Wyposażone są w bagażniki i kosze zakupowe, oświetlenie i wszystko to co niezbędne do poruszania się bezpiecznie po drodze. Wypożyczenie ich jest bezpłatne. Do roweru dołączone jest zapięcie, umożliwiające pozostawienie go np. na miejskim skwerze, nadmorskim bulwarze, parkingu sklepowym, czy punkcie gastronomicznym.
Pierwszym „przecierającym szlaki” uczestnikiem programu został serwis OPEL-CZĘŚCI S.C. w Lesznie. Właściciele firmy – Pan Mariusz Drgas oraz Pan Maciej Klabiński na co dzień promują aktywny tryb życia i od początku byli pozytywnie nastawieni do tego pomysłu. „Już pierwszego dnia jeden z rowerów został użyczony na 3 dni w ramach większego, kompleksowego remontu auta”- wspomina pan Mariusz. W kolejnych dniach charakterystyczne niebiesko-czerwone rowery jeździły już po całym mieście. Po 5 latach od wprowadzenia projektu Panowie Drgas i Klabiński są nadal bardzo zadowoleni z usługi O.K. Bike w swoim warsztacie – rowery nieustannie są wypożyczane i właściciele warsztatu myślą o zwiększeniu ich liczby.

Obecnie ponad 100 warsztatów O.K. Serwis posiada w swojej ofercie rowery zastępcze i mamy nadzieję, że sukcesywnie będzie ich przybywać.

 

O.K. Serwis w „Zakupie kontrolowanym”

Marka O.K. Serwis znów pojawiła się w telewizji.

Tym razem w programie „Zakup kontrolowany”.
Razem z Adamem Kornackim mechanicy z O.K. Serwis pomogli w wyborze samochodu marzeń.

Program „Zakup Kontrolowany” od kilku lat jest emitowany w telewizji TVN Turbo. Zgłaszają się do niego osoby, które mają problem z zakupem samochodu. Adam Kornacki (dziennikarz i pasjonat motoryzacji) wraz ze swoją ekipą wyszukuje auta, które odpowiadają upodobaniom uczestników programu i mieszczą się w ich budżecie.
Kupujący wybiera jedno z aut, które następnie jest szczegółowo sprawdzane w warsztacie.

 

 

W edycji wiosennej (seria 27) O.K. Serwis pojawił się w dwóch odcinkach „Zakupu kontrolowanego”. Warsztatem, w którym sprawdzono auto przed zakupem był Moto Mamin z Wólki Kosowskiej. Mechanicy wystąpili w roli ekspertów, szczegółowo wykonali przegląd, informując o usterkach i zaleceniach. Nic nie było tu reżyserowane. Nasz udział w programie potwierdza, że O.K. Serwis to warsztaty godne zaufania, w których warto sprawdzić samochód przed zakupem.

Premiera programu z udziałem O.K. Serwis odbyła się 20.04.2019 w TVN Turbo.
Odcinek ten można zobaczyć również na stronie Player.pl (odc.376).

Zapraszamy do oglądania!