Twój zakup kontrolowany z O.K. Serwis

 

Chcesz kupić używany samochód? Nie jesteś jednak w stanie sam sprawdzić historii pojazdu, wykryć różnego rodzaju napraw, czy ocenić, w jaki sposób i gdzie było eksploatowane? Koniecznie przyjedź do warsztatu O.K. SERWIS. Nasi specjaliści pomogą zminimalizować ryzyko zakupu auta, w którym czają się ukryte wady. Nowa usługa O.K. Serwis jest godna zaufania! Możesz z niej skorzystać już dziś!

„Kontrola przed zakupem” – nowa usługa w sieci O.K. Serwis

Dzięki profesjonalnym i wykwalifikowanym mechanikom z warsztatów O.K. Serwis zakup używanego samochodu przestanie być loterią. W warsztatach O.K. Serwis sprawdzimy stan techniczny samochodu przed zakupem. W cenie 200 zł otrzymasz kompleksowe badanie auta i pewność, że dokonałeś właściwego wyboru.

Szczegóły nowej usługi „Kontrola przed zakupem”

Dwa warianty usługi:      

Optymalny - 200 zł brutto.

Kontrola pojazdu zawierająca wszystkie najistotniejsze punkty kontrolne, zakończona przekazaniem raportu w postaci listy kontrolnej i wyceną naprawy wykrytych usterek. Nasi mechanicy sprawdzą:

  1. Dokumenty pojazdu
    • Sprawdzimy zgodność nr VIN i nr rejestracyjnego z dowodem rejestracyjnym
    • Jeżeli pojazd jest wyposażony w instalację LPG lub hak holowniczy sprawdzimy czy zostało to odnotowane w dowodzie rejestracyjnym
    • Na podstawie danych z dowodu rejestracyjnego sprawdzimy historię oraz przebieg pojazdu w bazie CEPiK
  1. Nadwozie
    • Ogólne wrażenia – wgniecenia, różnice w odcieniach lakieru, itp.
    • Szczeliny – sprawdzimy czy wszystkie szczeliny nadwozia są jednakowe i równe.
    • Lakier – do jego skontrolowania użyjemy profesjonalnego miernika do lakieru. Wynik fabryczny to ok. 80-120 μm. Jeśli element był jedynie lakierowany, miernik pokaże ok. 150-190 μm. Większe wartości mogą świadczyć o tym, że w ruch poszła także zaprawa szpachlowa.
    • Rdza – skontrolujemy zwłaszcza progi, podwozie, dolną część drzwi, podłogę bagażnika oraz nadkola - to najczęstsze ogniska korozji.
    • Szyby – sprawdzimy, czy nie posiadają rys i odprysków. Oznaczenia na szybach podpowiedzą nam zaś, czy wszystkie pochodzą z tego samego roku i nie były nigdy wymieniane.
    • Lampy – ocenimy czy są równo zamontowane. Przy okazji sprawdzimy, czy lampy nie są zmatowione lub wypalone.
    • Ogumienie – nierównomiernie zużyte ogumienie może być sygnałem, że samochody mają coś nie tak z geometrią. Powodem może być brak ustawienia zbieżności, ale i nieumiejętna naprawa powypadkowa.
    • Felgi – sprawdzimy, czy nie ma na nich pęknięcia oraz czy są odpowiednio dopasowane do pojazdu.
    • Drzwi – powinny zamykać się delikatnie i gładko oraz pracować bez oporów.
    • Zamki – sprawdzimy, czy centralny zamek obsługuje wszystkie drzwi (oraz bagażnik).
  2. Komora silnika
    • Czystość – sprawdzimy wycieki. Nadmierna czystość komory silnika może być próbą zatuszowania wycieków.
    • Olej – sprawdzimy poziom, ocenimy wygląd oleju. Na podstawie informacji od sprzedającego odnotuj datę ostatniej wymiany i rodzaj użytego oleju.
    • Płyn chłodniczy – sprawdzimy poziom i wygląd płynu. Przy użyciu glikometru ocenimy temperaturę zamarzania płynu.
    • Paski – ocenimy stan paska wielorowkowego (przetarcia, pęknięcia, zabrudzenia, napięcie). Zwróć uwagę czy pasek przebiega przez wszystkie elementy, które powinien napędzać. W razie wątpliwości zweryfikuj układ paska z danymi zawartymi w Inter-Data. Jeżeli to możliwe ocenimy stan paska rozrządu.
    • Kielichy – sprawdzimy stan kielichów kolumn McPhersona pod kątem korozji oraz stanu górnych mocowań.
    • Akumulator – sprawdzimy stan naładowania, prąd ładowania i pobór prądu podczas rozruchu używając testera akumulatora.
  3. Wnętrze
    • Ocenimy stan foteli, kierownicy, pedałów oraz gałki zmiany biegów w porównaniu do deklarowanego przebiegu pojazdu
    • Kierownica – kolor kierownicy odbiegający od reszty kokpitu może świadczyć o tym, że została wymieniona np. po wybuchu poduszki powietrznej
    • Radio – sprawdzimy czy działają wszystkie głośniki
    • Klakson – sprawdzimy działanie sygnału dźwiękowego
    • Sterowanie fotelami – jeżeli pojazd jest wyposażony w elektrycznie sterowane fotele sprawdzimy działanie wszystkich ustawień
    • Podnoszenie szyb – sprawdzimy działanie podnośników wszystkich szyb
    • Nawiewy i klimatyzacja – sprawdzimy skuteczność działania klimatyzacji używając termometru. Ocenimy również zapach wydobywający się z nawiewów.
    • Oświetlenie – sprawdzimy działanie oświetlenia wskaźników, przycisków oraz wnętrza kabiny i bagażnika
    • Kontrolki – sprawdzimy czy wszystkie kontrolki gasną w porę i we właściwej kolejności.
    • Wilgoć – ocenimy zawilgocenie wnętrza, sprawdzimy jak wygląda wykładzina pod dywanikami.
    • Lusterka – sprawdzimy działanie regulacji lusterek zewnętrznych i w miarę możliwości ogrzewanie
    • Ogrzewanie szyb – sprawdzimy działanie ogrzewania szyby tylnej i przedniej
    • Systemy – sprawdzimy działanie każdego systemu wyposażenia pojazdu
    • Błędy diagnostyczne – odczytamy przy użyciu testera diagnostycznego błędy sterowników
  4. Podwozie
    • Układ kierowniczy – sprawdzimy luzy na wszystkich elementach układy kierowniczego (drążki, końcówki), ocenimy stan osłon gumowych maglownicy i wycieki
    • Zawieszenie – sprawdzimy luzy na wszystkich elementach zawieszenia oraz stan osłon gumowych połączeń kulowych
    • Amortyzacja – sprawdzimy wzrokowo stan osłon przeciwpyłowych i odbojów amortyzatorów, ocenimy wycieki z amortyzatorów, sprawdzimy stan sprężyn pod kątem pęknięć i korozji
    • Układ napędowy – ocenimy wzrokowo stan osłon gumowych przegubów
    • Układ wydechowy – sprawdzimy stan elementów zawieszenia układów wydechowego oraz stan rur, tłumików oraz złącza elastycznego pod kątem szczelności i korozji
    • Układ hamulcowy – sprawdzimy stan zużycia tarcz i klocków hamulcowych pod kątem grubości i korozji. Ocenimy stan metalowych i gumowych przewodów hamulcowych.
    • Podłoga i podłużnice – ocenimy stan pod kątem korozji i śladów wcześniejszych napraw

 Rozszerzony

Kontrola pojazdu zawierająca wszystkie punkty kontrolne z pakietu Optymalnego rozszerzona o dodatkowe usługi w zależności od wyposażenia warsztatu. O szczegóły zapytaj w wybranym przez Ciebie warsztacie O.K. Serwis.

 

Lista warsztatów, które świadczą usługę znajduje się tutaj

Kontrolę samochodu możesz wykonać w warsztatach O.K. Serwis w całym kraju. Dzięki temu, planując zakup samochodu poza miejscem zamieszkania, możesz w łatwy sposób wyszukać warsztat godny zaufania i z wyprzedzeniem umówić wizytę. Unikasz w ten sposób dodatkowego stresu związanego z poszukiwaniem mechanika w nieznanym mieście. Dzięki temu zasięg poszukiwań wymarzonego samochodu rośnie! A Ty masz większe szanse na znalezienie odpowiedniego samochodu.